Byten och Returer

BYTEN OCH RETURER


Så här gör du en retur

Ångerrätt och returrätt gäller i 14 dagar enligt konsumentskyddslagen och räknas från den dag du mottagit produkten. Det innebär att dag 1 är den dag produkten finns i din brevlåda eller du blivit aviserad om att produkten finns för uthämtning på ditt postombud. 

  1. Produkten ska vara i originalskick för att returen ska gälla.

  2. Packa varorna i originalförpackning. Om det är ett halsband, se till att kedjan är stängd och sitter fast i askens insats så den inte skadas i frakten. Skicka med följesedeln du fick med ditt paket och skriv ner vad du returnerar och orsak.

  3. Lämna in paketet hos ditt PostNord-ombud.

  4. När vi tagit emot din retur återbetalar vi ditt köp. Om du valt faktura via Klarna kan du själv pausa din faktura hos Klarna när du skickat din retur.

  5. När din retur är klar meddelar vi dig via mail.

Returadress om du väljer att skicka utan vår returetikett:
(Endast för köp via www.adaja.se. Observera att du själv är ansvarig för varan tills det att den ankommit till oss).

Adaja
Box

 

Så här gör du ett byte

För snabbare hantering och att minimera risken för att den vara du vill byta till säljer slut behöver du göra en retur på den vara du vill byta och lägga en ny beställning.

Behöver du hjälp, tveka inte att höra av dig till oss, mejla oss via [email protected] eller använd vår länk "kontakta oss" på www.adaja.se så hjälper vi dig.

 

Så här gör du en reklamation 

Produkten ska vara i perfekt skick när den levereras ifrån oss. Skulle produkten mot förmodan vara skadad eller om det är något annat fel på produkten vid mottagandet så kontakta oss inom 7 dagar på [email protected]. Ange ditt ordernummer och vilken produkt det avser i mailet. Skicka med en bild på produkten/skadan så vi ser vad som hänt.